یزدفردا "واحد دریافت خبر:در شامگاه نوزدهمین روز اسفند ماه مراسم دومین جشنواره فرهنگی هنری "اردکان یادگار ماندگار" در تالار فرهنگ شهرستان اردکان برگزار شد. این مراسم که به همت انجمن شعر و ادب اردکان و انجمن چارسوق کویر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار گردید با استقبال گسترده شاعران و هنرمندان شهرستان، استان و حتی برخی شاعران و نویسندگان کشوری روبرو گردید.


هدف از برگزاری این جشنواره که دومین سال برگزاری خود را سپری می کند می توان زنده نگهداشتن و حفظ آداب، رسوم و فرهنگ کهن مردم اردکان - این میراث مانده از دوران کهن – و گره زدن آن با هنر و برقرای پیوند مابین هنرمندان نسل امرزو و نسل قدیم که تقریبا رو به فراموشی هستند بر شمرد.

ین جشنواره در قالب فراخوان و دریافت اشعار و دیگر آثار ادبی شاعران و در نهایت معرفی شاعران برگزیده از سوی هیئت داوری بود که ضمن معرفی، برگزیدگان جشنواره به قرائت آثار خود پرداختند. بر گزیدگان فراخوان شعر و ادب جشنواره عبارتند از :

در بخش شعر آزاد سودابه مهیجی از تهران، فریبا قیومی زاده از ابرکوه، علیرضا رجبعلیزاده از کاشان .


در بخش شعر اردکان: محمود عباسی عقدا از اردکان، محمد صادق خدایی از یزد ، اسماعیل ثقفی از اردکان،


در بخش داستان کوتاه مرضیه نفری از قم, مهدی عظیم پور از اردکان،


در بخش متن ادبی : زهره اخلاقی از ابرکوه، مرتضی عابدی ازداردکان


لازم به ذکر است فراخوان اولیه جشنواره در اوایل بهمن ماه صورت پذیرفت که طی آن بیش از 90 اثر در سه قالب شعر، متن ادبی و داستان کوتاه به جشنواره راه یافت و در نهایت 10 اثر توسط هئیت داوران برگزیده و معرفی شدند.


در کنار بخش اصلی جشنواره که شامل معرفی آثار برگزیدگان و قرائت آثار بود بخشهای متنوع دیگری از جمله پخش کلیپ، معرفی و نمایش آداب و رسوم کهن، اجرای موسیقی سنتی ، بخش سنتی کارآوا و ... نیز بود که به اجرا در آمد.


در پایان به برگزیدگان و پیشکسوتان جوایز نفیسی اهدا و همچنین از کلیه کسانی که به دبیرخانه جشنواره آثار خود را ارسال نموده بودند هدایایی به همراه لوح تقدیر اهدا گردید.


در حاشیه مراسم نمایشگاه آثار منتشر شده مؤلفین و نویسندگان اردکانی ، نمایشگاه عکس ، خوشنویسی و .. نیز کامل کننده مراسم بود. ضمنا اغلب آثار ارسالی سال قبل نیز در قالب یک کتابچه تکثیر و به همراه هدایای دیگری به شرکت کنندگان در مراسم اهدا شد.


از ویژگی های این مراسم حضور پررونق مسئولین شهرستان و استان از جمله امام جمعه محترم، فرماندار، معاون فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، شهردار، مهندس وکیلی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان و همچنین رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران کشور آقای محمد رضا دشتی اردکانی بود.

گزارشی تصویری از "دومین جشنواره اردکان؛ یادگار ماندگار"

 

 آغاز جشنواره با اجرای خوب هنرمند جاوید عیدانی با  حضور رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران کشور

 

 

 گزارش هیئت داوران توسط رضا شاکر اردکانی

 

 

 

شعر خوانی شاعره مطرح کشوری و برگزیده جشنواره سرکارخانم سودابه مهیجی از تهران

 

 اجرای مراسم محلی کارآوا توسط ساربانهای اردکانی

 

 

حضور استاد حسین مسرت و گفتگو پیرامون شخصیت برجشته مرحوم حسین افشار محقق و ایران شناس کشور و استان

 

 

اجرای موسیقی سنتی با شعر استاد محمد حسین بهجتی شفق و مدیریت وحید نبی زاده

 

 

اجرای برنامه محلی با حضور هنرمند محمود فتاحی معروف به قنبر

 

 

 تقدیر از پیشکسوتان فرهنگ و هنر اردکان

 

 

 

تقدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره

 

با تشکر از زحمتکشان جشنواره آقایان مهدی واحدیان ، رضا ملاحسینی ، مصطفی عابدی اردکانی (غروب)، محمد پورروستایی و  دیگر عزیزان و همچنین حضور متواضعانه و عاشقانه محمد رضا دشتی اردکانی

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا